13 Jun 2016

Jeep® Wrangler, legendarni heroj

  • Vozilo koje je obeležilo istoriju brenda, ali i automobilske industrije.
  • Simbol pogona na 4 točka i terenske vožnje, funkcionalnosti i otvorenog dizajna.
  • Vanvremenski dizajn, prvi put primenjen na modelu Willys, ostao je veran sebi.

Ove godine brend Jeep® obeležava 75 godina legendarnih terenskih sposobnosti, avantura na otvorenom prostoru i slobode u vožnji sa otvorenim krovom, a sve ovo je na najbolji način oličeno u legendarnom modelu Jeep® Wrangler. Ime "Wrangler" označava kauboja koji je zadužen za brigu o konjima, i momentalno asocira na velika prostranstva dalekog zapada Amerike, kao i na osećaj slobode koji se povezuje sa njima.

U jeziku brenda Jeep, Wrangler je, zapravo, ‘mašina zabave i slobode',kroz čiji karakter se iskazuje životni stil njegovih korisnika, koji su okrenuti originalnim i upečatljivim automobilma sa snažnom ličnošću. Kada neko poseduje Wrangler, svima je jasno da je on spreman da istražuje i sledi avanturistički duh, da je spreman da se zabavlja sa svojim automobilom i, iznad svega, da se ne plaši da sa njim uđe u blato. Wrangler na najbolji način prikazuje beskrajne mogućnosti za kupca, obzirom da je reč o Jeep vozilu koje je najviše prilagođavano širom sveta.

Jeep Wrangler i Jeep Wrangler Unlimited su u ponudi sa mogućnošću izbora između tri konfiguracije: Sport, Sahara i Rubicon. U ponudi je linija sa benzinskim i dizel motorom: 2,8-litarski turbo-dizel motor sa zajedničkim razvodnikom, snage  200 ks, sa obrtnim momentom od 460 Nm i moćni 3,6-litarski benzinski V-6 motor sa 284 ks i 347 Nm, oba u spoju sa 5-stepenim automatskim prenosom.

Konstruisan za savladavanje najzahtevnijih terena, danas Jeep Wrangler predstavlja rezultat 75 godina liderstva u razvoju sistema pogona na 4 točka. Dva od tih sistema primenjeni su na modelima Jeep Wrangler i Jeep Wrangler Unlimited: Command-Trac, 2-brzinski prenos sa povremenim uključivanjem, sa prenosnim odnosom  od 2,72:1 u niskom opsegu prenosa  i Rock-Trac, primenjen samo na modelu Rubicon, 2-stepeni prenos, sa odnosom od 4,0:1 u niskom opsegu prenosa, blokada prednjeg i zadnjeg pogona Tru-Lock i elektronsko isključivanje stabilizatora, koje omogućava dodatno kretanje točka, za savladavanje najzahtevnijih staza. 
'Body on frame' struktura i geometrija vešanja modela Wrangler i multilink prednje i zadnje vešanje sa  sponom vešanja točka garantuju izvrsne performanse terenske vožnje, zajedno sa agresivnim uglovima prednjeg i zadnjeg dela vozila i  izvrsnim sposobnostima savladavanja vodenih prepreka i klirensom.  Superiornost modela Wrangler potvrđena je oznakom "Trail Rated Jeep", koja ukazuje da vozilo ostvaruje vrhunske performanse u raznovrsnim izazovima terenske vožnje, u pet kategorija performansi:  vuča, klirens, manevarske sposobnosti, artikulacija i prelaženje preko vodenih površina.

Današnji Wrangler je zapravo direktan naslednik originalnog modela Willys-Overland iz 1941. godine, koji kombinuje sposobnosti za terensku vožnju sa zabavom koju nudi prvo i jedino SUV vozilo otvorenog dizajna sa pogonom na 4 točka na tržištu. On se nudi sa mekim preklopivim i uklonjivim krovom Sunrider®, trodelnim modularnim čvrstim krovom Freedom Top® i konfiguracijom Dual Top, (koja obuhvata i čvrst i mek krov). Freedom Top je izveden sa tri panela – levim i desnim prednjim panelom  i zadnjim panelom – tako da pruža istinsko iskustvo otvorene vožnje karakteristične za kabriolet. Radi luksuznijeg izgleda, Sahara modeli su u ponudi sa čvrstim krovom u boji karoserije. Verzija Rubicon je sa preklopivim vetrobranom, radi istinskog iskustva vožnje na otvorenom vazduhu.

Wrangler izražava najautentičnije vrednosti brenda Jeep , i iako sa sve boljim terenskim sposobnostima i funkcionalnošću, zadržao je prepoznatlji vanvremenski dizajn. Sve vreme od svog pojavljivanja na tržištu, Jeep Wrangler je održavao svoju filosofiju i stil, sa klasičnim okruglim farovima, rešetkom hladnjaka sa sedam otvora, trapezoidnim  štitnicima iznad točkova, vidljivim šarkama, preklopnim vetrobranom, uklonjivim vratima i sportskom oprugom, elementima koji predstavljaju zaštitne znake aktuelnog modela Wrangler.

Kada je u pitanju nasleđe, Wrangler se jednoglasno smatra za legendarni model brenda Jeep, obzirom da je, kroz model Willys-Overland iz 1941. koji mu je prethodio, započeo legendu brenda Jeep, dajući inspiraciju za ono  što će da usledi, ne samo kada je u pitanju nasleđe brenda, nego i istorija automobilske industrije. Willys-Overland MB se smatra autentičnim prethodnikom legende o Jeepu. Willys je  posle rata zaštitio ime i pretvorio model MB u terensko, namensko vozilo pod imenom CJ-2A (gde je CJ značilo civilni Jeep). Model CJ je bio u masovnoj proizvodnji 1945. godine i nazivan je "Agri-Jeep", što je upućivalo na njegovu osnovnu namenu, upotrebu na farmama severne Amerike, gde je korišten kao radno vozilo. Vozila serije CJ su bila u proizvodnji 30 godina kroz različite modele koji su se pojavljivali na tržištu u periodu od 1946. do 1986. godine, doprinoseći transformaciji vozila brenda Jeep iz radnih u lajfstajl.

1986 pojavila se prva generacija modela Wrangler - YJ – zamenivši vozila serije CJ. Novo vozilo je bilo šire, sa nagnutom rešetkom hladnjaka, četvrtastim farovima i savremenijim enterijerom. Ono je predstavljalo odgovor na zahteve rastućeg tržišta za kompaktnim vozilima sa pogonom na 4 točka, koje je očekivalo praktične karakteristike vozila serije CJ, ali i udobnost specifičnu za putničke automobile.
Druga generacija modela Wrangler, sa oznakom TJ, pojavila se na tržištu 1997. godine. Iako je TJ po izgledu bio veoma sličan modelu CJ-7, njegov mehanički sklop je bio potpuno drugačiji. Gotovo 80% delova na ovom vozilu bilo je potpuno novo. Na modelu TJ je uvedeno "Quadra-Coil" vešanje na četiri tačke, kojim je zamenjeno prethodno rešenje sa lisnatim oprugama, čime su značajno unapređene vozne performanse.  Sposobnosti za terensku vožnju su unapređene zahvaljujući većem klirensu i agresivnijim uglovima prednjeg i zadnjeg dela vozila. Potpuno novi Jeep 1997. godine je osvojio prestižnu nagradu za najbolje vozilo sa pogonom na 4 točka u S.A.D. TJ je zadržao nekoliko klasičnih karakteristika brenda Jeep, poput okruglih farova, oborivog vetrobrana i uklonjivih vrata, kao i mogućnost izbora između mekog, ili uklonjivog čvrstog krova. Fabrički ugrađen sport bar takođe predstavlja standardan deo opreme.

Od 2003. godine u ponudi se nalazi paket opreme Wrangler Rubicon, nazvan po legendarnoj stazi u planinama Sijera Nevade,  koji je unapredio terenske sposobnosti vozila, predstavljajući najsnažniju i najsposobniju izvedbu modela Wrangler. Terenska oprema pod oznakom Rubicon  garantovala je vozne performanse najbolje u klasi, što je uključivalo blokadu prednje i zadnje osovine pritiskom na  taster, specifičan sistem pogona na četiri točka sa tri diferencijala, sklop nižeg opsega prenosa i još mnogo opcija koje se nisu mogle naći na nijednom Jeep vozilu pre njega.

Aktuelni model Jeep Wrangler (JK) predstavljen je 2007. godine, dajući uspešnoj originalnoj formuli brenda Jeep potpuno novi ram, dizajn eksterijera i enterijera, dizel i benzinske motore, te dodatne sigurnosne i praktične funkcije. 2011. godine, na svim modelima brenda Wrangler, primenjena su potpuno nova ergonomična rešenja i unapređeni materijali, dok je konfiguracija Sahara opremljena novim, čvrstim krovom u boji karoserije, što joj je dalo rafiniraniji izgled. Data je mogućnost izbora između tri različite izvedbe krova, kako bi se postigao jedinstveni ugođaj koji pruža vožnja u kabrioletu.
Sa trećom generacijom, model sa 4 vrata - Jeep Wrangler Unlimited - obogatio je evropsku gamu vozila, nudeći rafiniraniju udobnost kao i još veće mogućnosti prilagođavanja. Sa međuosovinskim rastojanje dužim za 52 cm, prostorom za pet odraslih putnika i najvećim kapacitetom za prevoz tereta koji je ikad bio u ponudi u liniji Wrangler, model Unlimited je ponudio besprekornu integraciju legendarnih terenskih sposobnosti brenda Jeep, prostranosti i raznovrsnosti za svakodnevnu vožnju.  

Torino, 13. jun 2016.

Najnoviji video snimci

Napredna pretraga

Traži...

Od
Do
Traži